Med 32 GB minne i telefonen, Nokia N900, måste man ju fylla den med något. Jag flyttade över en del av min MP3 samling till telefonen men alla rymdes inte. Tyvärr har jag en salig blandning av allt möjligt och en del är nerladdat från nätet. Därför är namnsättningenen och taggarna lite hur som helst och det gör att mediaserven råddar. T.ex. listas Led Zeppelin, led zeppelin, LED ZEPPELIN och led_zeppelin som olika artister. Lite tråkigt, kanske borde man bara använda det som man rippat själv. Då fick man även med bilderna på albumen, vilket är snyggt och trevligt.

Som biprodukt märkte jag att överföringen från min Buffalo LinkStation blir väldigt långsam om jag kopierar flera olika samtidigt, istället för bara en i gången. Skillnaden är STOR. När jag kopierade 4 kataloger samtidigt, så blev överföringshastigheten en tiondel jämfört om jag bara kopierade en åt gången. Antar att det är Buffalon som är flaskhalsen. Först använde jag WLAN (150 MBit) men det gick trögt, som max fick jag ca 2 MB/s. Med ethernet (100 MBit) fick jag nästan 10 MB men i verkligheten var skillnaden större eftersom WLAN:ens hastighet inte var lika konstant.

Måste skaffa ett 16 GB minneskort så att jag har mera rum för musiken och eventuellt packa musiken effektivare. Kanske kan jag lämna bort sånt jag inte lyssnar på men Kent och Ebba Grön måste man ju ha! Ja, förutom all hårdrock vill säga. 🙂