Philips 9664 är en väldigt bra TV. Mycket bättre än vad jag väntat mej och ändå hade jag höga förväntningar. Jag är också glad att jag köpte en 47 tummare och inte 42 som jag tänkt från början. Det hade kanske varit optimalt med en 52 tummare men det hade varit onödigt dyrt, även om den låg inom budjeten.

Jag är också glad att jag inte valde 9704 modellen får då hade jag varit tvungen att nöja mej med 40 tum och det hade varit allför litet. Användarna har också rapporterat en hel del strul med den, lite beroende på vilken panel den har. Som helhet tror jag att 9664 är ett bättre val för LED-tekniken är kanske inte helt mogen ännu, oavsett om det är Edge eller Local Dimming.

Jag har ännu inte hittat några större fel men bilden kan vara lite orolig ibland beroende på vad man ser på och man har Perfect Natural Motion på eller inte inte. Jag har ännu inte testat TV:n med HD då vi inte har några HD-kanaler och jag har inte skaffat nån spelare ännu. Jag har inte bestämt mej för om det är vettigare att köpa en PS3 eller skild spelare.

