Igår fick jag den genialiska idén att jag åter ska pröva LDN som jag inte använt sedan sommaren. Det blev en radikal påminnelse varför det inte är en bra idé. Jag sov ett par timmar men sedan vaknade jag p.g.a radikala abstinensbesvär eftersom LDN innehåller Naltrexone som blockerar opiatreceptorerna i hjärnan och därför framkallar abstinens, trots att jag hade tagit Temgesic.

LDN lurade hjärnan att tro att jag inte tagit Temgesic alls och det fick mej att darra och må skit, för att uttrycka det försiktigt.. Det var stört omöjligt att sova då benen var rastlösa och jag turvis svettades och frös. Knappast vidare hälsosamt att göra på detta viset då hjärtat bultade som en galning i bröstet.

Att sluta upp med morfinliknande smärtstillande på en gång är ingen bra idé och det blev effekten av att ta LDN. Detta har jag ju testat tidigare, så det borde inte ha varit en överraskning men jag hade tankarna på annat håll och därför kom jag inte att tänka på det. Nå, kanske jag nu minns det några månader igen innan jag åter gör samma misstag..

