Jag har surfat lite på nätet för att hitta möjliga svar till vad som kan vara orsaken till värken i testiklarna. Tyvärr passar symptomen mycket bra på testikelcancer, så får se vad läkaren säger idag.

Symptomen för testikelcancer är följande:

  • Förstorad testikel, kan orsaka värk
  • Enbart värk
  • Rygg- eller magvärk orsakad av att cancern spridit sej. Kan orsaka blod vid hostande.

Av dessa symptom så är det första som passar in exakt. Min högra testikel är plötsligt, jag vet inte sen när, större än den vänstra. Jag har också en mycket besvärade värk. Värken skulle kanske vara mycket värre om jag inte använde Temgesic, som är mycket kraftig smärtstillande.

Värken är konstant, trots att jag använder värkmedicin. Undrar hur illa värken skulle vara utan värkmedicin. Kanske hade jag sökt mej till läkare snabbare då. Eventuellt är det inte fråga om cancer alls, utan bara en vanlig inflammation i endera prostatan, vilket jag har fått diagnos på tidigare, eller så en inflammation i testikeln eller testiklarna.

Man kan ju alltid hoppas att det är det senare, för cancer är inget trevligt alternativ, även om oddsen är positiva för att vara cancer. Det är ju dock klen tröst om man hör till de 10% som det går illa för..

