Jag har redan i många år lidit av kronisk värk i testiklarna, ett ganska genant besvär, som läkarna hävdar att beror på att jag har en inflammerad prostata. Inflammationen är också kronisk. Värken förvärras om jag får kallt och det har inte varit en konstant värk, utan den har varierar med årstiden, tills nu vill säga. Nu är värken konstant fast prostatan inte verkar vara inflammerad längre.

Det som gör detta skrämmande, är det faktum att den högra testikeln är större än den vänstra och det är den som värker mera. Det är kanske normalt med olika storlek på testiklarna. Kvinnor har ju vanligen olika storlek på brösten, så vi människor är inte helt symmetriska. Det som är oroväckande, är det att jag hittat extra vävnad där.

Det är också ganska länge sedan jag märkte av den extra vävnaden men sedan värken blev konstant, så har jag märkt att där är en knut. Nu är alltså sannolikheten för att det är något negativt (läs cancer) större än sannolikheten att det inte är det. Jag har beställt tid till läkare i morgon, får se vad han säger. Värken blir gradvis värre och börjar bli outhärdlig. Jag vet inte hur mycket Temgesicen, som jag tar emot neuropatin, egentligen maskerar den verkliga värken.

Kanske borde jag ha reagerat på detta snabbare men det är svårt då jag redan varit till läkare av samma anledning. Man vill ju inte springa där hela tiden och klaga om samma saker.  Jag hamnar att gå hos läkare allför ofta ändå. Med säkerhet vet jag att där är något som inte borde vara där. Får se hur det går med detta..

