Igår fick vi vår nya TV, en Philips 47PFL9664 och jag måste säga att det är en fantastisk TV! Jag är mycket nöjd med den och trots att jag hade höga förväntningar så var den ändå en positiv överraskning.

Ambilight är väldigt fin och den passar bra här hos oss då vi inte har några andra ljus nära TV:n. Ljudet är bättre i Philipsen än i vår gamla CRT TV. Det var också en positiv överraskning. NetTV fungerar om än lite klumpig att använda. DLNA fungerar också bra men jag måste konfigurera om media servern för nu hittar den inte allt material. Det är dock inte TV:ns fel.

Bildkvalitén är fantastisk! Det är svårt att undvika att använda superlativ när man beskriver TV:n, den är bara så bra. Kvalitén på TV:n överlag är också mycket bra. Jag ska försöka skriva mer om den senare, då jag får mera erfarenheter av den, för det är ganska svårt att hitta just sådan information.

Vissa kanalers bild ser ut som HD fast vi bara har SD (kabel). Andra kanaler visar lite sämre bild men vår Maximum digibox gör även de kanalerna så skarpa som SD bara kan bli. Lite konstigt att en extern digibox kan göra bilden bättre än den inbyggda men så är det.