Idag drabbades jag av vad jag tror var en allergisk reaktion. Helt säker är jag inte då jag inte är medveten om någon allergi. Jag har heller inte haft några reaktioner tidigare.

Jag drack ett glas saft och några minuter senare blev jag illröd och het i ansiktet. Det spred sej snabbt neråt med kroppen och i armarna fick jag, p.g.a. neuropatin, en förfärlig smärta. Till sist var hela kroppen illröd och brännhet. Det kändes som om jag blev kokt och antagligen såg det ut så också.

Efter ca 10 minuter började det gradvis lätta men det tog ca en timme innan det gick helt om. Det var en förfärlig känsla. Jag tog en kortisontablett men jag vet inte om det hade någon verkan. Nu är händerna ömma eftersom värken gjorde att de också kliade. Beröringen gjorde att allt blev värre men det var omöjligt att låta bli. Jag kunde inte ens stå stilla p.g.a smärtan.

Jag misstänker att det var något i saften som gjorde det. Ett annat alternativ är att det berodde på Niacinet (B3) jag tog tidigare på dagen men den borde bara orsaka en lätt rödnad i ansiktet och inte en så häftigt reaktion som detta. Det var också flera timmar tidigare som jag tog den tabletten och jag har aldrig haft såna reaktioner av Niacin tidigare, dock har jag nu bytt fabrikat, så det är inte omöjligt.

Detta var en mycket obehaglig och smärtsam upplevelse och jag vill inte uppleva det nån fler gång. Jag hoppas att det inte berodde på Niacinet eftersom då drabbas jag minst ännu en gång. Saften kommer jag aldrig mera att dricka och den smakar inte ens bra.

