Igår var jag på stan och beställde en ny telefon, en Nokia N900 (Maemo) om nån undrar, och jag hade parkerat bilen vid sidan av en dubbelfilig gata. Det tog inte länge att beställa men när jag kom tillbaka till bilen, stog det en polis där och fotograferade min bil. När jag kom närmare såg jag varför.

Vänstra bakhörnet på bilen var intryckt och plåten uppriven. Bakljuset var också sönder. En paketbil hade dragit en Sky-Lift efter sej men den hade lossnat och först träffat min bil, för att sedan rulla vidare och träffa en annan bil ca 20 meter längre fram. Som tur hände det inte när jag steg ur bilen för då hade jag skadat mej allvarligt eller t.o.m dött.

Jag blev lite överraskad över hur lite jag reagerade över situation. Jag blev inte ens arg eller ledsen. Glad blev jag naturligtvis inte men egentligen är jag konstigt olikgiltig. Det värsta är all byrokrati och krångel som detta orsakar. Jag måste skaffa en hyrbil på måndag så slipper till arbetet och kan köra pojken till förskolan. Får se vad försäkringsbolaget gör men den är inte så skadad att de skulle lösa in bilen, tyvärr, för då hade kunnat skaffa en ny. Nu sjunker värdet på bilen ytterligare och gör det svårare att bli av med den. Nedan en bild på skadan men det syns inte hur illa det egentligen är.

IMG_6357A

