Aaaargh… Frustrerande när elektronik går sönder eller bråkar. Typiskt nog bråkar både TV:n och digiboxen samtidigt. TV:n är en 5-7 år gammal  Grundig 32″ CRT, så den bryr jag mej inte specillt mycket om, då jag ändå tänkt skaffa en större LCD. Nästan tvungen då vi sitter över 5 meter från TV:n och min syn blir inte bättre..

TV:n är ju värdelös idag och den är nog bara problemavfall, trots att den knappast skulle vara svår att reparera om man bara kunde. Jag tror inte att det är nåt större fel på den men den slocknar av sej själv när den är kall och det blir bara värre.

Ett större problem är då digiboxen (en Maximum C-8000). Den hänger sej ofta, speciellt om den är ansluten till ethernet. Det är väldigt frustrerande om man håller på och bandar något, eftersom det då bryts när man måste boota den via brytaren på baksidan. Jag har den kopplad via en Buffalo WLAN-Ethernet -adapter till nätet och den har som tur en brytare som man kan stänga av den med. Det hjälper en hel del.

Felen är ju inte ett problem i sej, eftersom det är ännu garanti på den, men problemet är att importören har gått i konkurs och försäljaren inte svarar på mina mail. Vad attan ska man då göra? Om jag inte hör av dem denna vecka kontaktar jag konsumentombudsmannen men jag är skeptisk till vad han kan hjälpa mej med. Blir kanske tvingad att köpa en ny digibox.

Dock kunde jag ju köpa en ny TV, vilket jag ändå snart är tvungen till, för då behöver jag ingen digibox, men tyvärr kan jag då inte banda programmen och det är synd. Det är verkligen behändigt att banda programmen och se dem när man har tid.

