Min krånglande mage gjorde sej påmind igår igen. Efter att ha spelat badmington i en timme, ganska hårt spel, började jag må illa. Jag försökte äta och dricka, ifall det berodde på lågt blodsocker eller vätskebrist, men då fick jag kraftiga smärtor i magen.

Läkaren gav diagnosen ”funktionell störning” och det är ett finare uttryck för ”jag vet inte”. Hennes undersökning gav inget konkret och inte heller blodproven gav något svar. Därför förväntar hon sej att jag ska äta mera fiberrik mat och allt blir bra.

Tyvärr kommer det inte att fungera eftersom jag redan äter mycket fiber. T.o.m så mycket att jag var tvungen att minska på det. Problemet misstänker jag att är orsakad av Neurontin, vilket läkarna vägrar acceptera, men det är föga förvånande eftersom tillverkaren påstår att Neurontin inte skadar magen, så måste det ju vara sant. De har inte spytt upp Neurontin men det har jag, så jag vet hur stark den egentligen är och jag är inte förvånad om den skadar magen, speciellt med tanke på att jag tidvis använde 3600 mg om dagen.

Det att hon inte hittade något fel på magen stör mej inte men eftersom besvären förvärras, så skulle jag gärna sett att hon gjort t.ex. ett gastroskopi för att se om allt står rätt till. Det är ganska irriterande att ofta  ha magsmärtor och ofta må illa. Att symptomen gradvis förvärras är också lite oroande.

