Igår tog de kontakt från neurologiskapolikliniken och berättade  provresultaten från i somras. De visste jag redan eftersom jag ringde och frågade då de inte hade hört av sej. Jag frågade även om fortsatt undersökninig eller möjlig behandling av mina magproblem men då hänvisade de mej till arbetshälsovården. Igår var det inte heller tal om någon mer undersökning, utan allt rann ut i sanden. Allt vacker prat från neurologens sida i somras var alltså borta och alla undersökningar var i princip onödiga.

Kanske behöver jag inte nån mer undersökning eller behandling. Kanske min mage är helt normal trots kraftiga magsmärtor ibland men läkarnas ovilja att göra någon noggrannare undersökning gör mej lite osäker. I somras sa neurologen att om en månads kur av Nexium inte hjälper så ska vi göra en gastoroskopi men detta var helt bortglömt nu. Det var inte ens samma neurolog mera.