Jag beställde igår mera kosttillskott och jag satsade på sådana som lindrar smärta och skyddar mot influensa.  Nedan en lista på vad jag beställde och varför. Följ länkarna för mera information.

  • Vitamin B12 (metylcobalamin) – Det är en viktig vitamin för hjärnan och den är nästan slut. Tar den inte varje dag men kanske borde jag göra det.
  • Vitamin D – I flytande form så att jag kan ge det åt barnen. Tyvärr lite för sent för pojkarna hann redan bli sjuka, dock knappast med influensa, utan det är nog bara en vanlig förkylning.
  • Vitamin D – Som piller (5000 UI) för att förebygga sjukdomar. Det är ju en extremt viktig vitamin för oss med MS men också för andra.
  • Folsyra – En biologiskt aktiv form av folsyra som borde upptas effektivare än vanlig folsyra. Folsyra är ju en extremt viktig vitamin den också och jag anser att den är grovt underskattat. Om alla fick tillräckligt med folsyra, skulle hjärt- och kärlsjukdomarna minska drastiskt. Antagligen också en massa andra degerativa sjukdomar.
  • Vitamin C – För att se till att vi tillräckligt av denna viktiga vitamin. Denna är i fettlöslig form för att upptas långsammare men effektivare (400 mg).
  • Fenylalanin – Ska vara bra mot kronisk värk och det är något som jag definivt behöver då värkmedicinerna inte fungerar så bra. Jag har börjat ta 5-HTP igen och den verkar också vara bra mot värken.
  • Kolin – I flytande klorid-form. Bra för minnet och hjärnan överlag. Använder för tillfälletr piller men tänkte pröva om detta vore effektivare. Inte för att jag kan klaga på att de nuvarande fungerar dåligt.
