Här är en länk till en intressant artikel om kolesterol, som ger lite perspektiv i debatten om statiner. De som följt med här på bloggen vet att jag är negativt inställd till statiner, inte för att jag inte tror att de kan ha en funktion, utan för att de används alltför frikostigt för att bota en sjukdom som inte existerar. Högt kolesterol är ingen sjukdom!

Sjukvården idag tycks vara mera intresserade av att bota symptomen, inte själva sjukdomen. Det fick jag erfara igen sist jag var till neurologen och jag klagade på ont i magen. Jag fick Nexium trots att jag sa att jag prövat både Somac och Nexium och ingen av dem hjälper. Nu har jag tagit Nexium i en månad och inte hjälpte det. Jo, det lindrade tillfälligt symptomen men felet finns fortfarande kvar och är nu ännu värre. Gastroskopi är väl nästa steg men får se om de trugar mera dyra mediciner på mej eller om de verkligen vill ta reda på vad felet är.

