Jag använder Temgesic (Buprenorphine 0,4 mg) mot min neuropati och den har varit ganska besvärlig en längre tid nu. Därför har jag varit tvungen att använda maximal dos ganska länge och eftersom neuropatin normalt varierar ganska mycket, har jag börjat misstänka att användningen av Temgesic hindrar mej från att märka om neuropatin har kommit i en bättre fas.

Därför har jag nu beslutat mej för att ta så lite av Temgesic som jag bara kan och igår tog jag bara en tablett under dagen. På natten vaknade jag dock p.g.a svåra smärtor och abstinensbesvär. Jag har tydligen blivit beroende av den. På natten var jag tvungen att ta en tablett, annars hade jag aldrig kunnat sova, men idag har jag hittills inte tagit någon. Jag ska se hur länge jag klarar mej utan. Värken är besvärlig men inte omöjlig. Det är tydligen så att jag hade rätt, Temgesicen döljer att värken blivit lindrigare.

Jag vet inte vilket som är värst, värken eller abstinensen, men båda samtidigt är för mycket. Kan inte annat än att sakta trappa ner på användningen. Biverkningarna börjar också bli ganska besvärliga. Vanligen är värken lindrigare på sommaren men så har det inte varit denna sommar och det kanske bara är för att beroendet har tvingat mej att använda mera än normalt.

Eftersom jag inte tagit Temgesic sedan i natt, har jag allt värre abstinensbesvär. Jag mår konstigt för att uttrycka det lindrigt. Jag vill definivt slippa ifrån detta och jag vill inte vara beroende av Temgesic. Tanken var ju också att jag skulle ta Lyrica för att kunna dra ner på Temgesicen eller åtminstone få en bättre smärtlindring men i verkligheten hade inte Lyrica någon större verkan. Får se hur länge det tar innan abstinensen försvinner.

Advertisements