Akupunktur har många gånger testats vetenskapligt men resultatet varierar. Ibland har man kommit fram till att den fungerar mot t.ex. ryggsmärtor och ibland har man kommit fram till att den inte fungerar. Jag har nu testat akupunktur mot min neuropati och fysioterapeuten var redan innan vi började osäker om jag skulle ha någon nytta av den men jag ville ändå pröva.

Jag har nu gått 6 gånger och det har inte hjälpt mot neuropatin på något vis men jag utesluter inte att den kan ha haft andra effekter på min hälsa. Jag utesluter inte möjligheten att akupunktur kan ha hälsoeffekter även om vetenskapen ofta är skeptisk. Vi kom överrens att vi inte fortsätter, trots att jag har 4 gånger kvar, med akupunkturen, utan satsar mera på massage istället. Jag har antagligen större nytta av det.

Det är en besvikelse att jag inte hade någon nytta av det. Speciellt då det kostat en del men det är i.a.f bra att veta hur det ligger till, så att jag inte behöver tänka ‘om’ det skulle fungera.

