Nyheterna om svininfluensan duggar tätt och inget konstigt med det. Det som däremot är konstigt, är myndigheternas reaktion på influensan och hur de är berädda att slänga ut stora pengar på att vaccinera alla med ett otestat vaccin. Det som gör det hela mera skrämmande, är det faktum att tillverkarna ges ansvarsfrihet.

Alla ska alltså injiceras med ett otestat vaccin som ingen kommer att ta ansvar för om något går snett. Jag måste erkänna att vaccinet skrämmer mej mera än influensan. Mycket mera. Jag hoppas att det inte går som i USA 1976 då man vaccinerade folk mot en icke existerande epidemi och många fick bestående neurologiska skador. T.o.m dödsfall förekom. Flera dog av vaccinet än av influensan!

Kommer vi då att drabbas av samma situation som i USA 1976? Mycket möjligt för det förekommer alltid en risk med vacciner och när man beaktar att alla ska vaccineras, kan man inte annat än undra om inte risken är större än nyttan. Speciellt när man beaktar de senaste rapporterna som beskriver svininfluensan som mildare än den vanliga.

Känns som om myndigheterna överreagerar och visst är det bra att man reagerar på en möjlig pandemi men man bör akta sej så att man inte kastar ut babyn med badvattnet. Vacciner är alltid riskfyllda och speciellt då otestade vacciner som görs av bl.a. njurar från infekterade apor!

De företag och laboratorier som arbetar med vacciner har inte den senaste tiden precis imponerat med sina förehavanden. Ta bara Baxters misstag som exempel. Misstag som inte ska kunna ske och som absolut inte får ske. Misttag som ingen behövt svara för och som inte påverkat laboratoriet på något större vis.

Dessa företag får nu ansvarfrihet och kommer att tjäna stora pengar. Sak samma att en del människor kommer att få lida p.g.a biverkningarna från vaccineringen. Själv tänker jag inte vaccinera mej och jag vill inte heller att resten av familjen gör det. Orsaken är att jag vägrar ta otestat vaccin och jag kan ju inte begära att mina barn ska ta något jag inte själv vill ta.

Jag är rädd att möjliga biverkningar är värre än sjukdomen och jag har aldrig trott eller litat på influensavacciner annars heller. Jag anser dem vara onödiga även om det säkert finns människor som har nytta av dem. Det finns även de som lider och t.o.m dör p.g.a dem, så var går gränsen där nyttan är större än skadan?

Om nu svininfluensan är lindrigare än den vanliga, varför ska man då riskera sin hälsa genom att ta ett vaccin som kan ge en bestående neurologiska skador eller t.o.m döda en? Varför ska alla vaccineras om det nu är så? Kommer vi att tvingas att vaccineras och hur är det med våra barn? Kommer de att bli vaccinerade utan vårt samtycke i skolan eller dagis?

Jag har många frågor angående detta men det är svårt att få något klart svar på dem. Kommer jag att kunna bestämma över mej själv och mina barn angående vaccineringen? Det är en fråga jag vill och behöver ha ett svar på. Vem kan jag ställa till svars ifall något går snett ifall jag och min familj blir tvingade till vaccinering? Som det nu ser ut så ingen eftersom tillverkarna ges ansvarsfrihet. Tillverkarna som visat på brist på ansvar och som har gjort mycket grova misstag (jag kanske skriver ett nytt inlägg om det ifall jag hinner, det är mycket fakta jag måste kolla först).

Situationen är ganska absurd och allvarlig. Inte p.g.a själva svininfluensan, utan p.g.a vaccineringen och den överreaktion som myndigheterna gjort runt om i världen. Det verkar som om ett land har överreagerat (USA) och andra har följt efter av bara farten.

Det finns mycket konstigheter angående detta virus. Vissa forskare hävdar att det måste vara skapat i ett laboratorium och det får en att fundera över möjligheten att man försökt sprida viruset för att orsaka en pandemi för att kunna sälja vacciner.

Det är konspirationsteorier, som jag normalt inte gillar, men när man betänker att en virusbehållare exploderade på ett tåg i Schweitz (det är olagligt att frakta virusbehållare på ett tåg) och andra konstigheter, så kan man inte annat än undra. De senaste åren har det hänt en massa andra konstigheter som inte kan förklaras på ett acceptabelt sätt. Vad som än är sanningen bakom det hela, så tänker jag inte vaccinera mej för riskerna är större än den möjliga nyttan.