Jag har nu funderat lite över de resultat jag fått. Jag har ju nu sprungit samma sträcka 4 gånger, av vilka bara 3 hör till själva testet eftersom första gången visste jag att jag använde Ubikinon. Jag vet inte om jag kommer att få något vettigt ur detta men jag har varje gång kunnat ge en kvalificerad gissning av vilket ämne jag tagit. Det har alltså varje gång varit en tydlig skillnad som gjort att jag kunnat gissa och känna mej säker på vilket ämne det var frågan om. Om jag verkligen har rätt vet jag naturligtvis inte.

Jag har alltså sprungit 4 gånger och här är mina gissningar. Den första vet jag alltså att är Ubikinon men jag tar med den som referens.

  1. Ubikinon (fakta)
  2. Ubikinon (ungefär samma puls trots tungt väder)
  3. Kolin (högre puls trots att jag var utvilad men även mycket bättre tid)
  4. Ubikinon (lite lägre puls trots att musklerna inte hade återhämta sej helt ännu, tiden igen mycket bättre)

Jag hade redan från början väntat mej lägre puls med Ubikinon men kanske lite bättre tider med kolin eftersom den verkar uppiggande. Gårdagens test motsvarade ganska bra vad jag väntar mej av Ubikinonen men det som gör det intressant, var att jag inte kom ihåg att ta E-EPA (fettsyror) samtidigt, vilket är viktigt då Ubikinon är fettlösligt, och det kan ha gjort att jag inte märkte av effekten av Ubikinonen direkt. Det skulle förklara varför min puls var relativt hög i början för att sedan vara relativt låg i slutet. Speciellt om man beaktar hur hårt jag pressade mej. Jag var verkligen slut i benen men jag märkte inte av någon svindel ändå och därför är jag övertygad över att jag tog Ubikinon igår.

Kanske har jag fel men då har jag inga förklaringar, annat än att det är för många parametrar som inverkar för att man ska kunna dra slutsatser av dessa tester. Det är ju trots allt ett verkligt snävt test med 10 test mellan Ubikinon och Kolin (inte ens ett riktigt placebo) och bara på mej själv. Utvecklingen av min egen kondition påverkar resultatet högst avsevärt, som syns på att tiderna sjunker med 1,5 minut per gång, och det kan medföra att jag inte kommer att få något vettigt resultat av detta. Dock har jag flera idéer på vad och hur jag ska testa i fortsättningen, för det kommer inte att sluta med detta!

