Det är nu en vecka sedan föregående test. Jag har tagit en liten paus så att benen skulle återhämta sej ordentligt. Om det inte finns någon större skillnad mellan Ubikinon och Kolin, så borde detta test visa lägre puls och bättre tider än förra testet. Detta för att förhållandena var mycket gynnsammare denna gång, inget regn och våta kläder, mera värme vilket hjälper mej samt att jag var utvilad. Resultatet var dock överraskande.

Pulsen var väsentligt högre än föregående test, som annars var ganska lika som det ursprungliga då jag använde Ubikinon. Det får mej att spekulera att första testet var med Ubikinon och dagens test var med Kolin. Jag måste erkänna att jag börjar bli ordentligt nyfiken! Nå, jag tänker i.a.f fullfölja testet för om jag nu skulle titta vad jag tagit och det skulle visa sej vara emot mina spekulationer, så skulle det hela vara mycket frustrerande.

Från resultaten ser man också att jag sprang snabbare denna gång. Det beror på att jag var utvilad och att konditionen ökat men det högre tempot kan även vara förklaringen till den högre pulsen. Detta trots att förhållandena var fördelaktiga och därför kan jag bara spekulera i att det skulle vara p.g.a Kolinen. Det kan även vara så att förklaringen är både Kolin och högre tempo men vad som än är orsaken, så var muskelbelastningen mycket högre nu. Det kändes mycket tyngre än tidigare trots att föregående gång var med vattenfyllda skor.

