Vår gamla ProCaster digibox, som mina föräldrar nu har, gick sönder. Det är hårdskivan som gav upp. Det är ju ganska typiskt för de håller ju inte i evighet. Denna höll i 3,5 år, så garantin hann gå ut. Supporten rekommenderade att köpa en ny, för det blir dyrt att reparera. Just snygg service!

Det var en väldigt dyr digibox då den var ny, nu kostar de ju knappt något mera men jag vill ha den reparerad för det är annars ett himla slöseri. Visserligen fungerar den som en normal digibox utan hårdskivan men jag tänkte att byter skivan själv. Jag har antagligen nån gammal skiva nånstans som jag kan använda och om den använder S-ATA, så har jag en 320 Gb extra (den som är sönder är på 200 Gb) men den är såpass gammal att den antagligen är en vanlig IDE-skiva.

En apparat som är så dyr som denna ska hålla i mer än 3,5 år. Problemet är ju hårdskivan som snurrar och inte gillar värme. Med SSD-skivor skulle de hålla mycket bättre men de är dyra.

