Som ni märker får Ozzy & Iommi dispyten mina känslor i svallning. Det händer ganska lätt nuförtiden och jag har läst att det är typiskt för MS. Om det har något med saken att göra i mitt fall vet jag inte men jag är trött på all orättvisa och dubbelmoral i världen. Ozzy hävdar att det är moraliskt och etiskt (vad är skillnaden förutom att ena är från grekiskan och andra från latin?) rätt att de alla ska dela på rättigheterna. Jag håller med, ifall de inte hade lämnat bandet vill säga. Royalties från de låtar de gjort tillsammans får de ju ändå, eftersom de alla är märkta som skapare av musiken, det är ju närmast t-skjortor och dylikt som det gäller.

Om det är moraliskt rätt, varför gör Ozzy om sina egna skivor med nya inhyrda artister som har sämre villkor än de ursprungliga? Naturligtvis för att kunna behålla alla pengarna själv men det räknas tydligen inte. Om Ozzy vinner målet, får han även de pengar Iommi tjänat utan Ozzy. Alltså pengar som gjorts med Dio/Gillan/Hughes/Martin. Det skulle också betyda att Ozzy kan hindra Iommi från att spela sina egna låtar med Dio, alltså han kunde hindra Heaven And Hell -turnén som nu går.

Jag hatar dubbelmoral och orättvisor över allt annat. Detta är så fel att det gör ont men jag är inte orolig för att Iommi ska förlora för Ozzys argument håller inte annat än i hans eget huvud som tycks vara extremt uppblåst av hans ego. Hans fru, Sharon, har skadat hans rykte och jag tror inte att det kommer nånsin att repareras i ögonen på äkta metal-fans. Att sjunga julsånger i duett med Jessica Simpson (se videon nedan) och sedan hävda att han är ”The fucking prince of fucking darkness” håller inte riktigt. För att inte tala om alla reklamfilmer han gjort.

Ozzy pratar så fint om deras gemenskap men ändå är det alltid han som svek bandet och vägrar ställa upp. De har ställt in många konserter p.g.a honom och jag hade själv biljetter till hans soloturné 2002-2003 men den blev uppskjuten flera gånger tills den till sist blev inställd. Han hade god orsak, han var ju skadad men konstigt nog har inte Iommi eller Dio, eller nåt annat band jag varit och lyssnat på skadat sej och varit tvungen att ställa in. Det är händer alltid med Ozzy för han är helt enkelt en klåpare men jag gillar honom ändå. Jag gillar bara inte hans dubbelmoral, eller är det kanske mera Sharons och hon tvingar Ozzy med. Jag vet inte men drömmen om en ny Sabbath-skiva gick upp i rök..