Jag har ett rörbockningsverktyg från Biltema som jag har använt för att bocka rören till räckena som kommer till trappan och muren bredvid. Jag hade först svårta tt få bra resultat, eftersom jag använde fel mothåll. Jag använde den som det stog 32 på då röret var 32 mm i diameter men det fungerade dåligt. Resultatet blev inte bra. Först när jag använde den som det stog 20 på, så fick jag 30 mm rören snyggt bockade.

Vet någon vad siffrorna på mothållen står för? Om ni vet, lämna en kommentar för jag skulle verkligen vilja veta vad de står för. Jag antog att det betyder diameter på röret man vill bocka men det tycks inte vara så för då blir resultatet dåligt då mothållet är större än röret. T.ex. den som det står 32 på, har egentligen en diameter på 44 mm. Nå, jag fick i.a.f. det viktigaste röret snyggt bockat och det är huvudsaken. Irriterande dock att det ena röret jag använde inte blev så snyggt bockat men huvudsaken är ju att det blev bockat.

