Igår drog elektrikern klart strömmen till källaren. Nästa vecka kommer en annan elektriker och gör upp protokollet som behövs för slutgranskningen och förhoppningsvis hinner den utföras denna månad. Hoppas. Jag vill få det undan.

Ännu måste jag få ett par räcken gjorda för trappan, eller egentligen ett för trappan och ett för en liten mur bredvid trappan. Jag har redan gjort den ett par dagar men det går långsamt då rören jag använder har rostat och jag måste få bort all rost innan jag målar dem. Annars faller färgen snabbt av då det börjar rosta under den.

Måste även fästa en del av elledningarna för vi kom överrens att han lämnar såna arbeten åt mej, så blir det lite billigare. Det är ju onödigt att han slösar sin tid på att göra såna simpla saker som jag gott kan göra själv.

Eldragningen blev annars bra men tyvärr fick jag inte alla eluttag bakom 16 amperes säkring, utan en del blav satta bakom samma 10 amperes säkring som belysningen. De som kommer att behövas för de kraftigare maskinerna blev nog satta bakom en 16 A säkring, så det blir nog inte nåt problem.

Måste också ta och städa upp i garaget och i källaren. Knappast positivt om granskaren snubblar på en brädstump. Kan nog bli problem ändå att få det godkänt, även om det egentligen bara är en formalitet. Har dock lärt mej att de kan hitta på vad som helst för att göra livet surt och hålla sej själva sysselsatta.