Jag var i fredags på en akupunkturbehandling och samtidigt mätte fysioterapeuten mina energinivåer med en apparat. Jag var först väldigt skeptisk till hur den kan fungera men den gav faktiskt det resultat jag hade förväntat mej.

Min energinivå var ok men den registerade nån form av obalans i matsmältningssystemet och det är något som jag märkt själv. Jag hade inte berättat det för terapeuten, så han kan inte ha manipulerat resultat på något vis.

Det enda sättet jag kan se att det skulle vara humbug, var att apparaten bara gissat att jag har en dylik obalans därför att det är statistiskt sannolikt. Jag är över 30 och söker fysioterapi, ganska sannolikt att jag också har problem med matsmältningssystemet. Jag har ingen aning hur apparaten mäter och vad den mäter men huvudsaken är att teurapeuten nu vet vad mina problem är.

Han är annars ganska betänklig angående hur akupunkturen hjälper mot min neuropati för han hade väntat sej nåt annat. Har var inte berädd på att jag hade MS och besvär med armarna. De två behandlingar jag nu fått, har inte hjälpt men jag ger inte ännu upp. Jag vill pröva detta ordentligt så att jag kan utesluta möjligheten.

Det är dock lite dåligt att testa just nu, ur vetenskaplig synvinkel, för den värsta värken borde ge med sej snart, då den går i vågor och den har nu varat ganska länge. Det blir varmare och annars också mindre stress, vilket borde påverka neuropatin positivt. Därför kan jag inte lita på att ett positivt resultat från akupunkturen verkligen är ett tecken på att det fungerar.