I förrgår gick jag på en akupunkturbehandling och det var en hel ok upplevelse. Det gjorde lite ont när han stack in nålarna men det gick snabbt om. Det är ett löjligt litet obehag i jämförelse med neuropatin.

Genast efter behandligen var värken, som väntat, mindre men den kom snabbt tillbaka. En gång hade alltså ingen inverkan men jag kommer ju att gå på flera behandligar, så får hoppas att det fungerar när jag gått på några behandlingar. Jag har dock inga större förhoppningar att detta faktiskt hjälper mot neuropatin men jag har bestämt mej för att i.a.f utesluta möjligheten genom att pröva.

Terapeuten själv vågar inte lova några positiva resultat, för han har inte tidigare behandlat neuropati eller i.a.f inte den typ som jag har. Det känns dock bra att pröva. Jag skulle desperat behöva massage också för min rygg och axlar värker konstant. Det är musklerna som protesterar och det förvärrar neuropatin.