Bygglovet för mitt garage går ut innan midsommar, så jag måste få slutgranskningen utförd innan dess. Det är inget problem i sej men jag har ännu en del ström som ska kopplas i källaren. Det blir kanske gjort idag. Sedan måste jag göra ett räcke bredvid trappan.

Jag väntar med spänning vilka detaljer de kommer att klaga på. Trappan till vinden, att det finns ett golv på vinden, avsaknaden av brandstege trots att det finns på ritningen (enligt förordningarna behövs det inte), att det finns en golvsil utan oljeavskiljare. Det är några av de saker jag förväntar mej orsaka problem.

Egentligen borde det inte bli några problem för allt är i sin ordning, det är bara att de kan klaga på de punkterna om de vill och enligt min erfarenhet så vill de gärna klaga. Det är väl ett sätt att garantera att de har arbete.

