Jag har nu försökt installera Windows 7 på min dator hemma. Jag har försökt med både betan och RC 1:an men ingen av dem vill samarbeta. Synd, för Windows 7 verkar vara ett bra operativsystem.

Installationen fungerar tills datorn bootar om, efter det kommer den inte igång. Ska försöka med en annan maskin om det skulle fungera bättre. Jag har en gammal IBM server som jag skulle kunna testa med. Jag har den i garaget så det gör inget fast den är ljudlig men tyvärr drar den mycket ström. Jag hade tänkt testa den som mediaserver. Streama video till digiboxen.

Jag har också en gammal Fujitsu som jag tänkte testa med men den har bara 128 Mb RAM, så det är lönlöst. Kanske Ubuntu eller nån annan Linux skulle fungera men Windows får man nog glömma om man vill behålla sin mentala hälsa. Jag en lliten xSeries IBM server med 128 Mb RAM som jag kör Windows XP på och det är L  Å  Å  Å  Å  N  G  S  A  M  T  !

Har försökt sätta mer minne i den men det fungerar inte, datorn vägrar starta och det trots att jag testat med IBMs eget ECC-minne. Den klarar tydligen inte dubbelsidiga minnen och jag har inte hittat enkelsidade ECC:n. Synd för det skulle vara en prima mediaserver för den drar ganska lite ström.