För ett par veckor sedan inhandlade jag en stor mängd kosttillskott från USA eftersom Puritan’s Pride sålde så billigt. De hade ett erbjudande att om man köpte 2 så fick man 3 på handeln. Ett sådant erbjudande kan man ju bara inte missa, speciellt då priserna i övrigt också var mycket låga. Jag handlade för 130$ och då fick jag 40 burkar med följande kosttillskott.

  • D-vitamin 1000 IU
  • Ginger Root 550 mg (ingefära)
  • Saw Palmetto 1000 mg
  • Co Q10 30 mg
  • Resveratrol & C-vitamin 200 mg + 60 mg
  • Ginko Biloba 60 mg
  • Probiot Acidophilus >100 miljoner bakterier

Av dessa är det bara Saw Palmetto och ingefära som jag inte tidigare prövat, ja ingefära har jag i en viss mån använt men inte i terapeutiska mängder. Saw Palmetto sägs vara bra för prostatan och då jag börjar bli äldre och tidigare haft problem med en inflammerad prostata, tänkte jag att de kanske skulle vara vettigt att sköta om den en aning då det nu tycks finnas kosttillskott för det. Hur bra Saw Palmetto fungerar vet jag inte och det kan jag tyvärr knappast heller berätta då jag för tillfället inte har problem med prostatan.

Ingefäran tänkte jag pröva för att se hur den påverkar mina värkande fingerleder. De har besvärat mej ganska mycket den senaste tden, antagligen p.g.a att jag arbetat hårdare. Q10 använder jag för att få mer energi. Ginko använder jag för att hålla hjärnan frisk.

Totalpriset med frakt och tull blev ca 200$ för 40 burkar, vilket är otroligt billigt, 5$ per burk är näst intill gratis om man jämför med vad de kostar här.

