Bedragaren har nu börjat skicka hotfullare mail. Nedan ett exempel.

Dear xxxx,

We have been contacted by yyyy, who made a payment of 95.00 EUR for your item on zzzz on March 23, 2009. You buyer said you refuse to send his item because you have not received the money in your account.
We will like you to respond and send the item to the address given in our notification mail within the next twenty-four (48) hours and get back to us with the shipment details so we can verify and credit your account. Otherwise, we are going to take legal action against you.This legal action means punishment which may not be favorable to you.
Paypal online payment service has every responsibility to take care of the numerous customer, and that is why we are trying to protect you and the buyer. Your security is our main concern.
Customer Care Service Centre.

Detta är alltså inget äkta mail från Paypal, utan det kommer från service@pay-palpaymentdept.com som försöker påminna om Paypal så att säljaren ska tro att allt är ok att skicka. Jag svarade dock på mailet på ett sätt som inte lämnar något öppet. Jag informerade personen om att Paypal känner till deras falska adress och att jag kommer att informera nätauktionssiten ifall jag stöter på hans försök igen. Jag har nämligen sett att han använder flera olika konton men hans förfrågningar är alla nästan lika och är lätta att känna igen.

Skulle vara intressant att veta hur många som blivit lurade. Antagligen rätt så många, för det är lätt att bli lurad om man är ovan på nätet eller annars inte så observant. Deras texter och förklaringar blir allt bättre och jag märkte att jag ville tro att det var en verklig köpare men som tur är, var bevisen så tydliga att jag inte föll för min egen välvilja.