Jag köpte häromdagen en Linksys WUSB300N USB nätverksadapter via en nätauktion. Den levererades snabbt och allt verkade bra men när jag öppnade paketet saknades stativet och extrakabeln. Tyvärr behövs dessa då man kopplar till en bordsdator, till en bärbar behövs de inte men jag kommer att använda den till en bordsdator så nu har jag ett problem.

Det är konstigt. Jag har aldrig haft problem med nätauktioner när säljaren har varit män men då säljaren har varit en kvinna, har det alltid blivit något strul. Det saknas något, den är sönder eller så är den inte det som annonser säger. Jag vet inte om det är bara ett sammanträffande eller är kvinnor slarvigare? Eller vad beror det på? Detta är fjärde gången jag köper elektronik av en kvinna via nätet och det är fjärde gången det blir problem.

Hade hon nämnt i annonsen att sladden saknas, hade det varit ok och då hade jag inte köpt den. Tyvärr nämnde hon inget. Nå, hon går med på att sälja den lite billigare men det irriterar dock ändå, eftersom nu måste jag hitta ett sätt att få den kopplad, det skulle gå med t.ex. en USB hub men det lite av ett slöseri.

Trots att kvinnorna har varit slarviga, har de dock varit bra på att ta ansvar för situationen och det har alltid rättats till. Jag tror det reder upp sej denna gång också. Det är en liten tröst.

