Vi var och hälsade på mina föräldrar i helgen och jag glömde ta med Neurontin. Det fick mej att pröva hålla upp lite längre. Det var svårt till en början, värken var mycket besvärlig, men genom att vara noga med att ta Temgesic vid rätt tidpunkt har det blivit lättare.

Jag är nyfiken på hur detta påverkar mej i övrigt. Värken är mer ihållande men jag är nyfiken på hur det påverkar min koncentration o.s.v. Om värken inte är för svår, tror jag att jag kommer att sluta av helt, för jag har varit lite bekymrad över långtidspåverkan. Jag vill inte använda Neurontin resten av livet.

Neurontin trubbar ju av hjärnan en aning, inte så att jag märker det på annat än värken, men det kan ju också vara så, att jag inte märker av all påverkan. Det är ju ofta så att man märker vissa saker först när man slutar. Jag spelar t.ex. badmington och jag har ganska snabba reflexer. Det är lite överraskande, jag hade väntat mej att Neurontin skulle göra mej slöare men om den gör det, så har jag enormt snabba reflexer.

Idag är första dagen på arbetet utan Neurontin. Dess verkan har kanske inte slutat helt ännu, för värken är inte så mycket värre, men igen, första natten utan den var illa. Känner mej lite avtrubbad men det kan bero på att jag fick för kallt igår när jag gjorde snöarbete på gården och jag gick och sova för sent igår.

Får se hur jag orkar i fortsättningen, jag hoppas jag kan hålla upp utan att värken blir helt omöjlig. Dock är ju värken redan ganska omöjlig med Neurontin, så jag kan nog utgå att det inte är bättre utan..

Neurontin tar ju annars inte bort värken, uten den blir bara lite mindre outhärdlig. Just nu kan jag inte säga att värken är värre än tidigare. Det verkar faktiskt som om Neurontin fungerar ganska dåligt som värkstillande (mot neuropati). Om situationen fortsätter som den är nu, finns det ingen orsak att börja igen. Neurontin är dyr och har tidigare gett mej magkatarr, så utan en klar verkan är det ingen vits att ta den. Kanske jag klarar mej på enbart Temgesic, den är ju illa nog utan att också ta Neurontin.

