Som jag tidigare nämnt, så har jag bytt fyllnadsämne i LDN (Low Dose Naltrexone) och det verkar få LDN att fungera mycket bättre. Mina LDN-kapslar innehöll tidigare kalcium karbonat men det gjorde att Naltrexonen upptogs för långsamt för att ge optimal verkan. Därför böt jag kalcium karbonaten mot cellulosa och jag har märkt följande skillnad (i ordning hur jag märkt dem).

  1. Bihålebesvären försvann, genom att immunförsvaret blivit förstärkt då endorfin-nivån är högre (i teorin alltså, eftersom jag inte kan bevisa det).
  2. Jag sover mycket bättre, somnar snabbare och sover djupare. Jag känner mej mycket mer utvilad och klarar mej med mindre sömn än tidigare. Orkar annars också mycket bättre.
  3. Huvudvärken och den ”konstiga” känslan i huvudet har försvunnit. Kan vara relaterad till bihålebesvären, eftersom det kan orsaka huvudvärk.
  4. Spastisiteten i benen har försvunnit. Tidigare hade jag alltid värk i benmusklerna fast hur jag än försökte stretcha efter att jag sprungit och annars också. Musklerna började ibland värka kraftigt när jag sprang, vilket ibland tvingade mej att t.o.m avbryta. Nu känner jag inga sådana besvär när jag springer och musklerna värker inte ens efteråt. Jag misstänker att det är själva kalcium karbonaten som orsakade dessa besvär.
  5. Mår bättre i allmänhet. Svårt att förklara men jag mår bättre i största allmänhet och jag orkar mer fysiskt. Efter julen sjönk min kondition och jag blev mer och mer trött. Nu har konditionen börjat öka igen, snabbt, och jag orkar mycket mer än tidigare.

Det är svårt att med säkerhet säga vad som är orsakad av LDN direkt, eller vad som bara är ett sammanträffande, men säkert är att det var ett lyckat drag att byta fyllningsämne.

