Var och köpte en ny tvättmaskin igår. Hittade en LG 1422 TD till ett vettigt pris och jag har länge velat ha en LG då jag gillar de tekniska lösningarna (bl.a motorn direkt på axeln) och designen. I övrigt vet jag inte hur pass bra tvättmaskin det är men jag antar att den är ok.

Vår gamla maskin fungerar ännu men den var för liten. Med två barn och den tredje på väg, räcker inte 3 kg långt. Den nya är på 8 kg så tvättgångerna borde minska avsevärt. Det kommer att spara ström, vatten och tvättmedel.

Den gamla maskinen tänker vi ha i reserv men det blir väl som med kylskåpet, efter ett tag är den bara i vägen och vi måste bli av med den. Nå, det har varit en bra maskin som fortfarande fungerar, i motsats till kylskåpet som höll på och gick sönder. Ibland borde man inte vara så snål och spara på allt.

Den nya tvättmaskinen verkar mycket modernare än den gamla och det är den ju i.o.f sej också. Jag gillar reglagen som har lampor som lyser fint samt gör små pip när man väljer. Den utstrålar lite lyx och var helt klart den maskin som såg bäst ut. Om den sedan fungerar lika bra som den ser ut, så är allt bra!

Hoppas också att den håller lika bra som vår gamla. Den har fungerat hos oss i 7 år utan ett enda problem och min fru hade den många år innan dess och hade heller inte några problem. Den är säkert över 10 år och har fungerat utan problem. Den gamla är alltså en Siemens och de lär ha gjort (gör?) bra maskiner som håller länge och som är värda att reparera ifall de går sönder.

De nya Siemens verkade vara helt ok men det blev priset som fick avgöra vilken maskin det blev, erbjudandet var helt enkelt för bra.