Ok, nu köpte jag äntligen en sådan via en nätaktion, den blev ganska förmånlig (30-50% billigare)  men den börjar ju bli lite föråldrad (Celeron processor). Hoppas dock att den fungerar för vårt behov. Orsaken till att jag köpte den nu, är att vi ska hälsa på min syster i julhelgen och det är en resa på ca 600 km. Vi behöver alltså kunna underhålla barnen på något sätt och till först tänkte vi skaffa en bärbar DVD men jag hittade inte nån som verkade bra till ett rimligt pris och med tanke på att den kommer att användas 3-4 ggr per år, så måste den vara förmånlig. Övervägde ett tag att köpa en riktig laptop men vi har egentligen inte så stort behov att det skulle löna sej och den skulle därtill ha varit klumpig i bilen. Därför beslöt jag mej för att en Eee PC kunde vara en vettig kompromiss. Får se hur DivX filmer snurrar på den..

