Hon är en sann dinosaur för hennes värderingar är lika gamla och illa placerade i vårt moderna samhälle. Man kan också säga att hennes IQ ligger på samma nivå.. Att påstå att dinosaurerna levde samtidigt som människor för ca 4000 år sedan är så urbota naivt att jag inte finner ord för det. Att hon sedan också trodde att Afrika är ett land är bara pricken över i:et.

Jag är inte för abortion som preventionsmedel och jag skulle inte kunna tänka mej att t.ex. min fru skulle göra abort på ett barn som är vårt men jag tycker ändå att kvinnan ska ha rätt att välja, det är ändå hennes kropp. Speciellt i de fall där hon blivit gravid p.g.a våldtäkt men det tycks ju inte spela nån roll för Palin. Jag anser att det är omänskligt att måsta föda ett barn som kommit till på det viset om det finns alternativ och hon vill och behöver det.

McCains hälsa är tydligen inte så bra som man kunde hoppas och att risken hade varit stor att Palin hade fått ta över presidentrollen. Vilken skrämmande tanke! Undrar hur länge det hade tagit innan hon sänkt USA? Kanske hade McCain hunnit göra det redan innan men en person som inte kan separera religion och politik borde inte få nån makt. Missförstå mej inte, det är inget fel i att vara troende men att ta beslut med argumentet att det är Guds vilja är inte acceptabelt. Att starta krig och säga att det är Guds vilja är kriminellt och är ett hån mot alla de som dödas och skadas i kriget. Bush borde fås framför en domare och svara för sina lögner. Palin hade antagligen fortsatt i hans stil, om än kanske värre.

Palin är det slutliga beviset för att den feministiska inställningen att om vi bara hade kvinnliga ledare vore allt bra. Fred i världen. Hur naivt att tro att en kvinna automatiskt skulle medföra fred på jorden. Det har gång på gång bevisats att det inte spelar nån större roll, kvinnor kan också vara dåliga ledare som tar fel beslut. Palin hade varit en katastrof, inte p.g.a hon är en kvinna, utan trots att hon är en kvinna. Hon är beviset för att en kvinna inte automatiskt är ett bra val, vilket vissa feminister har hävdat genom tiderna. Palin såg inget skrämmande i att starta krig mot Ryssland, en så oförstående och naiv människa ska inte få ha makt i något samhälle. Inte ens i USA.

Jag är själv agnostiker men jag ser henne som ett tecken på att Gud inte existerar (dock kan man anse att det att hon inte blev vicepresident igen motsätter det). Ok, den meningen ska inte tas för bokstavligen men jag såg en video igår där hon hävdade att det var Guds vilja att de ska borra efter olja i Alaska. Hur kan man komma fram till en dylik slutsats? Hur kan hon veta att det är Guds vilja och inte bara hennes egen? Eller ser hon sej själv som Gud och därmed är hennes vilja också Guds vilja?

Ok, jag kunde gå på i evigheter om hennes naivitet och dumheter men man måste ju arbeta också..

EDIT: Hennes uttalande om Afrika tycks ha varit en tidningsgroda men det ändrar ändå inte det faktum att hon är skrämmande arrogant och jag bävar inför kommande presidentval då hon kan få makten. Människor med hennes tankesätt ska inte få någon makt på någon nivå, man måste skilja på politik och religion för annars får man fanatism.

