..och tack och lov att Obama vann. Hoppas bara att jag inte hamnar att äta upp detdär men jag tror inte det. Han var ett mycket bättre (mindre dåligt) val än McCain och Palin. De två var faktiskt ganska skrämmande. McCain själv var illa nog men i kombination med Palin var de mycket skrämmande.

Det jag läst att han har som mål verkar hyffsat vettigt. Lite besviken att han är för dödsstraffet men det hade kanske varit för radikalt att vara emot det. Man måste ju ha överseende med att han inte kan vara hur radikal som helst om han vill bli vald. Amerikanerna är inte speciellt öppna för stora förändringar, speciellt om det svider i plånboken eller hotar vad de anser vara tryggt.

Jag är lättad över att Obama blev vald men jag är en aning oroad över hans trygghet. Landet är ju fullt av knäppgökar och skjutglada galningar som helst vill se honom död. Säkerhetstjänsten kommer att ha fullt upp med att trygga hans säkerhet. Kanske borde han kalla hem armén från Irak för att trygga hans säkerhet..

