Jag har nu satt motorcykeln i vinterförvaring i garaget. Den tar ganska mycket rum, så jag vet inte om jag tar och flyttar den till källaren men då måste jag först röja ganska mycket. Alla sa att jag bygger för stort garage men den är för liten! Borde ha byggt en meter bredare och minst en meter längre men det hade blivit mycket dyrare. Nu tar den så pass mycket rum att jag inte kan göra metallarbeten i garaget. Nåväl, det ordnar sej, man kan ju alltid backa ut bilarna först.

Användningen av motorcykeln, varje dag till arbetet hade jag tänkt, blev inte riktigt som planerat. Jag hade hoppats att spara en hel del i bensinkostnaderna genom att köra med motorcykeln i stället för bilen och i teorin hade jag sparat hälften av kostnaden. Det gick inte riktigt som tänkt. Det regnade ju nästan varje dag och jag vill inte köra i regn (vem vill det?) och därtill förvärrade skyddsjackan min neuropati till den grad att det kändes motbjudande att ta den på sej.

Nå, nästa sommar kanske blir bättre och kanske hittar jag en bättre jacka som inte irriterar armarna så mycket. Alternativt säljer jag motorcykeln och gör nåt vettigt med pengarna.