Jag har en Linksys NSLU2 (NAS) som jag har installerat UnSlung 6.8 på. Det gör den till en väldigt effektiv server om än inte speciellt kraftfull. Jag har visserligen klockat upp den till original klockfrekvens, då Linksys av nån anlednig har halverat frekvensen på den, men det gör den ändå inte till nån speciellt kraftfull burk. Fast man kan nog inte vänta sej underverk när storleken är som ett par cigarettaskar och strömförbrukningen är 10W. Det fina med den, förutom den låga förbrukningen, är att den är helt ljudlös, speciellt om man kör med enbart USB-minnen.

Jag har installerat en webserver på den och jag har några enkla sidor gjorda men den egentliga orsaken till att jag skaffade den var att koppla den till vår digibox så att jag skulle kunna föra över filer från den till en extern hårdskiva och på så sätt få mera utrymme. Det fungerade dock inte med Topfield eftersom man inte kan ha USB ständigt ikopplad (om man vill kunna banda) och när vi bytte till Procaster så visade det sej att vara samma problem med den. Den var i.a.f snabbare än Topfield på att flytta över filer men nu har vi bytt till Maximum och nu har vi äntligen en digibox som fungerar som jag hela tiden velat att den ska fungera. Den har nämligen inbyggd ethernet-port som jag kopplat till en Buffalo WLAN-ethernet -konverter och det fungerar utmärkt och mångfallt snabbare är Topfield.