Det börjar bli kallt och jag har inte längre någon lust att arbeta utomhus. Har inte fått taket påmuminhuset klart ännu och det ser inte ljust ut att jag ska få det gjort innan vintern heller. Jag har varken tid eller lust till det för tillfället. Hamnar väl att dra en presenning över taket i år igen. Skulle inte vilja göra så men jag vill inte arbeta när det är kallt, även om det egentligen inte är så himmla kallt ändå. mina händer tycker bara inte om kyla och det gör jävligt ont att arbeta med hanskar på händerna.

Skulle vara bra om jag hann få väggarna målat eller om jag hann få ens de bräder som är färdigt tillsågade. Jag borde ännu måla källarväggarna färdigt på insidan och det tar ganska länge då det är mycket bråte som måste flyttas först. Har en stor hop med ved som jag borde få in i källaren innan vintern, kanske jag tar och gör det ikväll. Jag måste hitta ett sätt att få bort fukten ur källaren för förra vintern var det allför fuktigt. Jag förstörde en skrivbordsskiva p.g.a det men jag har tyvärr inte nån el i källaren, så jag kan inte använda en luftavfuktare.

