Har egentligen inget emot att folk kör fort, gör det själv i en viss utsträckning, men när man gör det utan att ta hänsyn till andra i trafiken är det ansvarslöst och omoraliskt. Blev idag omkörd av en svart Audi A6 Avant som inte visade nån som helst hänsyn. Körde om i kurvor med begränsad sikt och i uppförsbacke. Brydde sej inte ens om att bilar kom emot så att andra var tvugna att bromsa för att ge honom plats att väja. Därtill vann han ungefär 20 sekunder på alla de omkörningar han gjorde, kan inte tro att hans tid är så värdefull att det är värt att riskera andras liv för det. Att han riskerar sitt eget liv är hans egen sak men att riskera andras är omoraliskt. Kan inte annat än konstatera att det var en jävla idiot!

Jag börjar bli väldigt trött på dessa idioter. Det är en sak att köra för fort om man gör det ansvarsfullt men att inte beakta övriga trafiken är vidrigt och egoistiskt. För ett tag sedan svängde en bil rakt ut framför mej så att jag var tvungen att panikbromsa. Det var mindre än en meter mellan bilarna och som tur har jag snabba reflexer, annars hade det smällt. Därtill hade jag antagligen fått ta ansvaret för krocken eftersom han/hon hann svänga ut såpass att jag skulle ha kört på honom/henne bakifrån. Jag hämnades genom att ligga på tutan 200-300 meter. Jag tror den andra föraren blev rätt så skärrad själv också, jag åtminstone hade en puls på säkert över 200..

