Jag har gjort många köp via nätaktioner och hittills har det fungerat bra men nu har jag blivit lurad två gånger i följd. Tja, första gången var nog egentligen ett misstag och jag behöver som tur inte ta ansvar för det, så egentligen blev jag inte lurad, om än jag lämnade utan produkten. Hon, försäljaren, skickade produkten via busstransport och mot förskottsbetalning, vilket blev ca 5 gånger dyrare än vad hon hade uppgivit som transportkostnad i annonsen. Därför behöver jag heller inte lösa ut produkten då den blev dyrare än vad den kostar som ny. Min lycka var att jag inte betalt den i förskott, för då hade jag förlorat pengarna eller så hade det blivit dyrare än vad som var överrenskommet.

Den andra gången blev jag verkligen lurad men jag är inte helt säker på hur medvetet det var. Först var produkten inte det som hon, ja det var en kvinna igen, utgav den för att vara. Hon uppgav att det var ett ADSL-modem med WLAN och priset motsvarade en sådan. Det visade sej att den var bara en vanligt WLAN router men hon hävdade att hon bara skrivit som det var skrivet i instruktionsboken och att hon inte hade några tekniska kunskaper (dålig ursäkt) och därför blev det fel. Vi kom överrens om ny köpesumma och hon lovade att betala tillbaka en del, vilket var helt ok.

Idag prövade jag apparaten och den visade inget tecken på liv. Inga lampor tändes då jag satte i kontakten. Jag har en annan likadan som fungerade direkt då jag satte i samma kontakt så det är inget fel den. Apparaten är helt enkelt sönder. Hon har alltså sålt en söndrig apparat som en dyrare apparat till ett pris som är lika stort som en ny likadan apparat! Jag trodde jag köpte ett ADSL-modem med WLAN men jag fick en söndrig WLAN-router till ett relativt högt pris. Hon har ännu inte svarat när jag har informerat henne om hur det ligger till med apparaten och jag vet heller inte om hon har betalt tillbaka det vi kom överrens om. Hon måste dock ha känt till att den är sönder då den inte kan ha gått sönder under transporten. Det pris hon ville ha till först var mycket högre än vad de kostar som nya och man kan ju undra varför hon begärt ett sånt högt pris. Jag tror inte jag köper några tekniska apparater av nån kvinna nån fler gång via nätet..

