Jag skrev tidigare om mina erfarenheter av metylcobalamin (MB12) men nu har jag märkt av andra effekter också. De är mera subtila, så jag märkte dem inte genast men nu har jag märkt att jag inte fryser så ofta som tidigare. Jag har alltid lidigt av låg kroppstemperatur, det är ju på ett visst sätt kanske positivt då det innebär långsammare metabolism och mindre ”slitage” på cellerna men nackdelen är att jag fryser nästan jämnt.

Jag har också tidigare ofta känt mej förkyld och som om jag har feber fast min temperatur har varit under 37 grader. Min normala temperatur är under 36 grader, jag skulle säga 35.5 men det är inte så exakt. När temperaturen har stigit till närmare 37, så har det känts som feber och det har det kanske också varit i mitt fall. Normaltemperaturen 37 grader är väl egentligen bara ett genomsnitt?

Förutom förkylningssymptomen med ”feber”, muskelvärk m.m. så har jag också alltid lidit av kalla händer och fötter. De har varit veritabla istappar men nu den senaste tiden har jag inte känt mej så frusen och jag har heller inte lidit av kalla händer och fötter på samma sätt som tidigare. Inte är de varma ännu men definivt inte lika kalla. Jag kom på det av en slump idag. 

Vad är då skillnaden mot tidigare? Jo jag har använt metylcobalamin 1000 mcg per dag, inte varje dag för jag har ofta glömt att ta det då jag förvarar det i kylskåpet men minst varannan dag har tagit det. Jag läste nånstans att B12 kan höja kroppstemperaturen och kanske det är förklaringen till att jag inte känner mej lika frusen mera men för att verkligen kunna verifiera att det är så, så måste jag nog följa med situationen ett bra tag ännu. De är för tidigt att kunna uttalla mej med säkerhet och det är ju inte heller sagt att det verkligen är B12 som ligger bakom effekten men eftersom det är den största skillnaden den senaste månade, så antar jag att det är frågan om det.

