..imorgon ska vi fara och se på en ny bil åt oss, eller ny och ny, den är ju 11 år gammal men ny för oss i.a.f. Hittade en BMW 523 Touring, en E39, för E34 har inte tre trepunktsbälten bak som E39:an har och det är ett krav för oss. Den verkar vara prisvärd och bra. Tyvärr mycket medkörd men BMW håller ju så jag är inte speciellt orolig för det. Måste granska den noga för jag vill inte ha problem.

Jag tänkte att man kanske får lite synergi-effekter av att ha två E39:or och BMW gör ju bra bilar så det vore nog ett vettigt köp. Fast billig är den inte men det är ju BMW aldrig. Ska bli trevligt med en automat BMW och en manual. Tror den är billigare i drift än 528:an fast den är en tungare Touring, åtminstone på de sträckor jag kör men den är ju egentligen åt min fru, så jag borde nog inte fundera för mycket på den själv..

Får se imorgon om det blir affär!

