Det börjar bli allt fler som använder kannabis mot diverse åkommor, också neuropatisk värk, och många rapporterar att det fungerar utmärkt. Den empiriska kunskapen om dess verkan är positiv men det betyder ju inget då myndigheterna kräver gedigen vetenskaplig bevisning. Bra så men bevisningen är upp till läkemedelsbolagen och vetenskapligheten är upp till dem. Bland annat Pfizers hantering av Neurontins marknadsföring visar på vilken nivå läkemedelsbolagens moral ligger. Främsta problemet med kannabis är väl att det är olagligt att odla för eget bruk och att det är mycket svårt att få tag på läkemedelskannabis, som därtill är mycket dyrt.

Jag vill pröva hur det skulle fungera för jag börjar bli trött på Neurontins pris i förhållande till dess verkan, vilken är mycket liten, och Temgesics biverkningar. Den fungerar också allt sämre ju mer jag använder den. Kannabis lär ha lite biverkningar och lär fungera bra mot neuropatisk värk samt även andra MS-symptom.

Jag har svårt att förstå varför myndigheterna motsätter sej sådan användning eftersom det skulle bli billigare för staten i längden. Folk skulle må bättre, kanske rent av hålla sej kvar i arbetslivet längre och själva medicinen är billigare, eller åtminstone kunde vara det. Det faktim att kannabis är narkotikaklassat är inget argument eftersom det är också morfin och det är också en mycket värre drog än kannabis. Det är ett under att jag inte kört ihjäl mej när biverkningarna av Temgesic överraskade mej en gång! Allt verkade ok så jag gkömde bort att jag tagit en tablett ca 2 timmar innan och körde hem från arbetet. Efter några kilometer kunde jag knappt hålla ögonen öppna och jag var nära att bli medvetslös, inget vidare trevligt.

Jag har inga naiva ideér att kannabis kan bota min MS eller ens alla symptom jag har men jag är övertygad om att den kunde lindra min neurapatiska värk effektivare än Temgesic och Neurontin, därtill med mindre biverkningar. Bästa alternativet vore att man fick odla själv för eget medicinskt bruk. Det vore ekonomiskt vettigare men knappast möjligt då myndigheterna vill ha full kontroll och få in skatteintäkter på försäljningen.

Vissa har tydligen fått lov att köpa kannabis för medicinskt bruk. Jag vet inte vad det kostar men jag antar att det är mycket dyrt. Det är inte lätt att få recept på det för det är såpass nytt ännu. Jag frågade min neurolog om det men han kände inte till det, det är för nytt ännu, men han menade att det kan vara ett bra alternativ för mej. Han förstod att kannabis kunde vara ett bra alternativ till Temgesic och Neurontin.