Fin konsert på stadion idag (eller egentligen igår men jag kom hem först nu..). Visserligen var förbanden inte speciellt bra men Avenged Sevenfold var ganska intressanta ändå. Det var också trevligt att deras sångare utnämnde Helsingfors till hårdrockens huvudstad! Bruce Dickinson var inte heller mycket sämre i sina uttalanden om Finland, han förundrades över hur det kan finnas så många fans i ett så litet land och det kan man verkligen undra när man betänker att det var ca 47 000 på stadion och i Ratina stadion (Tammerfors) ryms 17 000, så sammanlagt långt över 50 000 personer ser deras två konserter. Det gör att över 1% av Finlands befolkning går på deras konserter under två dagar!

Stämningen var i topp och det var antagligen den bästa konserten jag varit på. Iron Maiden, speciellt Bruce, är väldigt bra på att ta sin publik. Det var ett sant nöje fast vi fick köa två timmar för att komma in, det betyder att jag stog i 7 timmar utan att sätta mej och det känns.. Därtill ska jag på en festival senare idag och lyssna på bl.a. Helloween, Yngwie Malmsteen och Amorphis. Helloween var mitt favoritband i tonåren men jag har inte lyssnat på dem på över 15 år, ska bli intressant. Yngwie gjorde en del bra musik på 80-talet men jag gillar inte hans person nåt vidare för han uppträder stöddig och arrogant. Amorphis är det jag främst vill se och höra för det är den bästa heavyn för tillfället. Tung och melodisk, just som den ska vara. Typ Black Sabbath (mitt absoluta favoritband).

