Sista veckan inför semestern. Fyra veckor att slappa, eller tja, bygga muminlekstugan och terassen färdigt. Det kanske inte låter så mycket men när man gör allt ensam och har de begränsningar jag har (händerna alltså), så är det ett ganska stort projekt.

Det jag vill göra är slappa i hängmattan och läsa mina olästa Chomsky-böcker. Borde även ta och slipa mina kunskaper lite och läsa om t.ex. LINQ. Vore också kul att leka lite med de projekt jag skulle vilja göra men som jag inte ännu hittat tid för, alltså göra ett litet vindkraftverk. Ska ta och skriva ett separat inlägg om de planerna. Ska också ta och göra lite utflykter med pojkarna, åtminstone den äldre som kan gå själv och som gillar att promenera i naturen.

Det jag främst borde göra, är att fixa bilen så att airbag-lampan inte lyser. Det har jag redan nämnt i ett annat inlägg. Jag behöver fixa det innan jag besiktar bilen, vilket jag borde ha gjort för flera veckor sedan. Det är inte första gången jag glömmer att besikta bilen. Camaron jag hade besiktade jag först när bilregistercentralen skickade ett brev där de hotade att avregistrera bilen om jag inte besiktade den..

Nå, vädret är fint idag och livet känns ok. Ska bli skönt med semester och det ska bli trevligt att få göra muminstugan klart, det går lite för långsamt att göra det enbart kvällstid. Jag ser också fram emot att kunna springa dagtid när solen värmer. Ska se om jag skulle få till stånd att springa ett halvmaraton även denna sommar, drömmen om att springa ett officiellt maraton kommer nog inte att uppfyllas denna sommar ännu och jag hoppas att det inte blir försent.. 

