Jag har hittat en del bilder på muminlekstugor på nätet, jag antar att de är public domain så jag visar dem här för de som är intresserade av dylika. Det är bara en som är rund, som en muminstuga ska vara, och jag gillar den inte riktigt, även om jag inte hävdar att den jag gjort är bättre. När den är klar ska jag sätta upp lite bilder på den men tills dess för ni nöja er med dessa exempel.

Muminstuga 1Muminstuga 2Muminstuga 3Muminstuga 4Muminstuga 5Muminstuga 1

Här är några ritningar jag hittat och som jag tror är public domain och därför sätter jag upp dem här. De är tyvärr inte på en rund men jag ska, om jag hittar tid, sätta mej ner och göra CAD-ritningar på den som jag gjort själv. Det är kanske inte den enklaste konstruktionen man kan göra men den är i.a.f rund. Den har en diameter på 2m och höjden är 4m.

Ritning 1Ritning 2Ritning 3Ritning 4Ritning 5

Tillägg: Här är en bild på hur vår stuga ser ut för tillfället, den är inte klar ännu men är i alla fall vattentät. Fönstren är bara delvis målade och insidan är inte alls ännu. Jag ska även göra en terass, eftersom en sådan är önskad. På insidan måste jag även göra en trappa upp till andra våningen men det blir senare, eftersom flickan är ännu så liten att det är bäst att hon inte skulle klättra upp dit ännu. Jag har också tänkt göra kors i fönstren, de skulle då se lite mindre ut, för nu ser de lite onödigt massiva ut i förhållande till stugan.

