Idag borde jag fortsätta arbetet med att göra taket till Mumin-lekstugan jag bygger åt pojkarna. Det är långsamt arbete då jag har bara helger och kvällar till förfogande innan semestern börjar. Därtill gjorde jag det kanske onödigt svårt genom att dels göra den rund men också genom att göra en något onödigt komplicerad kontruktion. Att jag gör allt ensam hjälper heller inte till.

Måste såga till bräderna för taket då de ska vara kilformade för att passa. Jag har som tur en egen bordscirkel, så det är ganska enkelt gjort men får passa mej så att jag inte sågar av fingrarna. Har tillräckligt problem med dem ändå och det skulle vara för jäkligt att bli av med fingrarna då smärtan i dem skulle ändå vara kvar då felet finns i nacken..

Jag har nästan målat hela lekstugan men jag måste måla två varv för att det ska täcka tillräckligt bra. Tyvärr är färgen nästan slut, det har gått åt ganska mycket, nästan 3 liter men ytan är bara ca 10 kvadrat. Måste komma ihåg att skaffa mer nästa gång vi far till butiken.

