Ska åka ner och lyssna på Iron Maiden senare i sommar. Har börjat ladda upp genom att försöka lära mej spela deras bästa låtar på gitarr. Det lyckas ganska dåligt för jag är dålig på att spela, började alltför sen ti livet för att bli bra på det men det spelar ingen roll, huvudsaken är att försöka. Det ironiska är att jag förstod inte att börja innan min högra hand blev obrukbar pga nervskada i nacken som i sin tur orsakades av MS. Sedan kom samma fel i vänstra handen men nu efter ca 6 år så börjar de fungera som de ska men tyvärr har smärtan lämnat kvar.

Det har varit väldigt bra träning för fingrarna att spela gitarr men det har också varit mycket frustrerande då det är svårt att få dem att lyda som jag vill. De är mycket klumpiga och det gör mycket ont att spela men jag kämpar på. Jag vägrar ge upp. Nån gång ska jag lyckas spela genom en hel låt, om ens Paranoid!

Det jag saknar i skicklighet försöker jag kompensera med nya intrument. Så om jag inte får det att låta som jag vill, så beror det naturligtvis på intrumentet och inte på bristen av kunskap och talang.. Därför har jag köpt en ny gitarr varje år jag spelat, det blir snart 6 år så nu blir det snart dags att skaffa den sjätte gitarren. Denna gång funderar jag på en Les Paul och antagligen, tyvärr, en Harley Benton då jag inte vill slösa så mycket pengar på dem då de aldrig kommer att dra in några pengar åt mej. Kanske blir det en Epiphone då de är mycket bättre.

Har aldrig provat en Gibson, är det stor skillnad mellan t.ex. Gibson SG och en Epiphone SG? Har två Epihone SG:n. En Iommi signature som är en fantastisk gitarr om man tänker på vad den kostar och hur bra den låter och så har jag en äldre SG standard som är vinröd, liknar mycket Iommis vinröda SG och det är därför jag köpte den (som begagnad). Min favoritgitarist är nämligen Tony Iommi och mitt favoritband är Black Sabbath.

 

Jag har en Behringer Blue Devil förstärkare men jag är lite besviken på ljudet. Den låter inte så bra som jag skulle vilja och jag får inte de ljud jag vill ha ur den. Jag har försökt med ett par pedaler men trots att de ger bättre ljud än vad förstärkaren effekter klarar av så är inte de heller riktigt det jag vill ha. Nå, måste väl söka vidare för att få fram det riktiga Sabbath -soundet.